Update vanuit Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van P Melse - WaarBenJij.nu Update vanuit Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van P Melse - WaarBenJij.nu

Update vanuit Tucson

Blijf op de hoogte en volg P

03 September 2013 | Verenigde Staten, Tucson

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer en dit keer vanuit Tucson, Arizona, we verblijven hier op de een geweldige ranch. In ons laatste verslag zijn we geëindigd in Santa Barbara dus vandaar ga ik weer verder.
Vanuit Santa Barbara zijn we naar Santa Monica, LA gereden. Een kort stuk van ongeveer 2 uur welke uiteraard weer over de Highway 1 gaat. Onderweg zijn we gestopt op een van de stranden van Malibu en hebben we gekeken naar de surfers die je langs de hele Highway 1 tegenkomt. Super gaaf waren de dolfijnen die achter de surfers ook aan het spelen waren, een heel mooi gezicht!

Uiteindelijk zijn we rond 1300 uur aangekomen in Santa Monica en konden we gelijk inchecken in het Best Western Gateway Hotel, een prima hotel wat iets verder van de pier ligt. Ideaal is dat ze wel een shuttle service aanbieden van en naar de pier/third street promenade.
’s Middags zijn we met de shuttle bus naar de pier gegaan en hebben we fietsen gehuurd om naar Venice Beach te gaan fietsen. Venice Beach is totaal anders dan Santa Monica Beach. Bij Venice lopen er veel al wat alternatieve types rond wat wel heel leuk is om te zien. Ook is er op het strand een skate baan gebouwd waar vol op geskate wordt. Vervolgens zijn we weer terug gereden naar Santa Monica. Langs de stranden van Santa Monica staan zijn complete ‘out door’ sportscholen gebouwd. Hier wordt door de locals volop gebruik van gemaakt en je ziet dus de ene spierbundel na de andere. ’s Avonds hebben we gegeten en rondgelopen op Third Street Promenade. Heel erg gezellig en er treden ook veel straat artiesten op.

De volgende dag stond een fietstour door Hollywood gepland. Uiteraard was het de warmste dag van het jaar in LA zodat een fietstocht eigenlijk een beetje veel van het goede was. Maar ja we hadden het gereserveerd en we wilden het toch ook wel heel graag doen. Het verkeer in LA in de ochtend is gigantisch druk we kwamen dan ook net op tijd aan bij het meeting point.
Vervolgens gingen we op pad door Hollywood. Een erg leuke fiets tour waarbij de diverse film studio’s en locaties wordt laten zien. Ook ga je naar het andere gedeelte van Hollywood waardoor je dus niet alleen de studio’s ziet maar ook het gedeelte waar de museums en historische gbouwen zijn.
Het einde van de fietstocht was helaas wat minder. Door het warme weer voelde Priscilla zich niet goed. Het laatste deel van de fietstocht hebben we niet afgemaakt (alle highlights hadden we wel al gezien). Onze gids en tevens de eigenaar van het bedrijf stelde voor om bij hem thuis te lunchen en te zwemmen zodat Priscilla kon afkoelen van de hitte. Zo gezegd zo gedaan en zo zijn we met hem mee gegaan naar zijn huis midden in Hollywood. Bizar groot en een heerlijk zwembad waar Priscilla weer helemaal bij kwam. Aan het eind van de middag zijn we nog naar Madame Tussauds gegaan en hebben we uiteraard foto’s gemaakt op de Walk of Fame.

De volgende dag zijn we richting San Diego gereden. Het zou een kort ritje zijn van 2 uur. Dit weekend is het echter Labor Day Weekend waardoor we constant in de file hebben gestaan vanwege de drukte en er 4 uur over hebben gedaan!! Rond 1400 uur zijn we dus ook pas aangekomen in San Diego. Erg zonde want zo hadden we niet veel tijd om hier rond te kijken omdat we maar 1 nachtje hier zouden blijven. Het hotel had een erg leuke ligging in Old Town San Diego wat we dus verkent hebben. Een leuk marktje, live muziek, mensen in klederdracht brengt je terug in het oude San Diego wat toen nog van de Mexicanen was.
’s Avonds zijn we opgehaald door Dean voor een etentje. Hij heeft ons mee genomen naar het gedeelte van de jacht haven. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over Downtown San Diego en zie je de vliegtuigen constant aankomen en vertrekken. We zijn vroeg in ons mandje gekropen want de dag erna stond er immers een lange rij dag op het programma. Van San Diego zouden we naar Tucson gaan rijden, een rit van zo’n 5,5 uur!

Precies volgens ons schema zijn we de volgende dag om 8 uur weg gereden. Na een heerlijk ontbijt met pannekoeken en gebakken aardappels, vrij aparte combi, liepen we dus volledig op schema. De weg die je moet rijden is een stuk rechtdoor dus echt moeilijk is het niet en druk was het ook niet. Wel wisselt het landschap constant wat heel leuk is om door heen te rijden. Van bergen tot een zandwoestijn tot hele groene akkerbouw. Rond 1500 uur zijn we aangekomen op de White Stallion Ranch. Een te gekke accommodatie. Heel erg mooi ingericht precies in de western stijl die hier past. De omgeving is super mooi. Overal cactussen en de tuinen op de ranch zijn goed onderhouden. De middag hebben we door gebracht op de ranch en dan vooral in het zwembad want wat is het hier warm! Het is rond de 40 graden dus vrij pittig.
’s Avonds hebben we heerlijk gegeten, er stond een heerlijk buffet klaar waar we lekker van hebben gesmuld.
Na het diner werden er Line Dance lessen gegeven. Uiteraard heeft Pasquel zijn dans kwaliteiten nog even laten zien. Van een oud Amerikaans dametje kreeg hij zelfs een complimentje over zijn dans kwaliteiten haha!

Dat was het weer voor nu. Tot snel!

Groetjes, Pasquel & Priscilla

• 03 September 2013 - 10:25

Opa En Oma:

lieve pris en pas
    je heb er weer een mooie verslag van gemaakt.
    hier is alles goed en het weer is ook goed dus wat willen we nog meer.
    jullie zijn aan je laatste week bezig maar je hebben al veel gezien .
    we hebben hier geen nieuws ,maak er nog een mooie laatste week van en we horen nog van je.

dikke kus van uit Middelburg.

• 03 September 2013 - 15:54

Mathilde:

hi P&P
    Wederom erg leuk om jullie belevenissen te lezen.
    De verkoop is inmiddels over naar ons vernieuwde en waanzinnig mooie reisbureau.
    Enjoy your trip.
    Groetjes van ons allen

• 04 September 2013 - 13:37

Erik:

Lieve priscilla en pasquel,

Nauw jullie hebben al veel gezien en de nodige ervaringen opgedaan.
    Priscilla je moet wel blijven drinken en een petje opzetten.

Je hebbeneen prachtig verhaal geschreven, wanneer komt het boekworm?

Geniet er nog maar lekker van de tijd gaat al snel genoeg.

Hier is het rustig Mama is nog ziek.
    gaat nog niet echt beter maar we zullen zien.

Ik heb de nacht, en het is prachtig weer zoals altijdcin de nachtdienst.

heb gisteren de tussen muur van het kleine kamertje eruit gehaald.
    Nauw wat een rotzooi ligt erbuiten.haha

Ik zou zeggen geniet er nog maar van.
    Groeten
    Papa