Update vanuit Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van P Melse - WaarBenJij.nu Update vanuit Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van P Melse - WaarBenJij.nu

Update vanuit Santa Barbara

Blijf op de hoogte en volg P

29 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hier ons eerste reisverslag vanuit Santa Barbara! We hebben het ontzettend naar ons zin en hebben al veel dingen gezien maar we beginnen bij het begin.

De vlucht naar San Francisco ging goed. Geen vertraging en we hadden gelukkig een schermpje op de lange vlucht zodat we lekker films konden kijken. De overstap ging ook goed en gelukkig is al onze bagage veilig aangekomen in San Francisco.
In het Beresford Arms Hotel hadden we een top kamer. Een ruime kamer met een grote badkamer en zelfs een keuken. Na de lange vlucht zijn we even naar Union Square gelopen, wat gegeten en vervolgens vroeg onder de wol.
Op onze volle dag in San Francisco zijn we gaan fietsen over de Golden Gate Bridge. Dit wilden we eigenlijk al in de ochtend doen maar omdat er zoveel mist hing zijn we de fietsen pas rond half 1 op gaan halen. Daarvoor hebben we rond gekeken op Fisherman´s Wharf en zijn we nog bij de America Cup geweest. Dit is een groot zeil evenement die nog tot half september duurt. Door de mist was het zicht op het water niet zo heel erg goed.
Het fietsen op de brug was te gek ondanks de mist. Voor mij was dit natuurlijk de 2e keer, gelukkig waaide het dit keer niet zo hard. Aangekomen in Sausalito hebben we hier een beetje rond geslenterd waarna we de ferry hebben gepakt terug naar de stad.
Eenmaal aangekomen met de ferry moesten we uiteraard ook nog een rondje met de Cable Car mee. Een giga lange rij uiteraard dus zijn we 2 haltes door gelopen en daar stond niemand waardoor we zo mee konden, ideaal .
Na 2 nachten San Francisco werd het tijd om door te reizen. De volgende stop was Monterey. Na een vertraging bij het autoverhuurbedrijf zijn we later dan gepland naar Monterey gereisd. Het eerste stuk langs de Highway 1 was fantastisch. We zijn onder andere door Santa Cruz gereden, een typisch Californisch surfersplaatsje met een gezellige boulevard.
Eenmaal aangekomen in Monterey was het al 19:00 uur en zijn we snel wat gaan eten in downtown Monterey. De volgende dag hadden we immers een lange rit voor de boeg.
Dinsdag ochtend zijn we eerst Monterey nog in gegaan. Hebben we gekeken bij Cannery Row waar vroeger de sardientjes in blikjes werden verpakt en vervolgens hebben we de 17 Mile Drive gereden. De mist trok langzaam weg toen we hier aan begonnen (11 uur). Een te gekke loop met hele mooie uitzichten, prachtige natuur en als je van golfen houdt zit je hier helemaal goed. Na deze loop hebben we geluncht in Carmel en zijn we begonnen met de hoogtepunten van de Highway 1. Wat een fantastische uitzichten, niet te beschrijven hoe mooi het is! Bij bijna elke turn out zijn we gestopt dus je kan wel na gaan hoe lang we er over gedaan hebben. Na de prachtige uitzichten kom je langs vele verschillende kust plaatsen als Pismo Beach en Cambria allemaal met hun eigen charme. Vervolgens hebben we de Highway 1 gevolgd tot aan Santa Barbara. Op het laatste moment heeft onze Neverlost navigatie alleen niet helemaal goed aangegeven hoe we verder moesten waardoor we dus nog een heel stuk door het binnenland hebben gereden en langs de wijngaarden bij Los Olivos kwamen, prachtig!
Vandaag hebben we heel de dag gespendeerd in Santa Barbara. Een erg leuk plaatsje wat Spaans aandoet met terrasjes, boetiekjes, een typisch Californisch strand en een jachthaven. Uiteraard hebben we ook nog even bij de grootste missie post van California gekeken. Deze staat namelijk in Santa Barbara.
Morgen gaan we richting LA waar we o.a. gaan fietsen naar Venice Beach en o.l.v. een gids een fietstocht gaan maken door Hollywood. We hebben er zin in!

Groetjes, Pasquel & Priscilla